دعا برای شکستن طلسم ها | یک قفسه کتاب کوچک از آثار وجود دارد که منحصراً به این موضوع می پردازد. با این حال، بیشتر اینها یا کتابهای پر شور و هیجان انگیزی از نوع کتابهایی هستند.
وبگاه توسعه اسلامی دارلعلوم الخزرا | دومی شامل رسالههای هشدارآمیز از منشأ بنیادگرای مسیحی (و به طور فزایندهای اسلامی) و همچنین تلاشهای تاریخنگاری گاه به گاه از درون خود جامعه شیطان پرستان است.
دعا برای شکستن طلسم ها
دعا برای شکستن طلسم ها | که در پاراگراف ابتدایی توضیح دادم یا از منظر مذهبی و/یا سنت زنده استفاده جدلی از شعار شیطان پرستی نوشته شدهاند.
استاد | هیچ وضعیت واقعی به معنای آکادمیک کلمه، یا فقط ابتدایی ترین بحث علمی است. این امر به نوعی در مورد تاریخ شیطان پرستی در کلیت آن نیز صدق می کند.
دعا برای شکستن طلسم ها | که اغلب نشاندهنده شوخ طبعی بیشتر و پارانویای کمتری است، اما فقدان سختگیری آکادمیک مشابهی دارد.
به طور کلی. من از این نشریات نه به عنوان مرجع، بلکه به عنوان منبع (یعنی به عنوان منبعی برای وجود برخی اعتقادات و عقاید در مورد شیطان پرستی) استفاده کردم.
دعا برای شکستن طلسم ها | اگر این انتشارات آشکارا غیرعلمی را کنار بگذاریم، مشخص می شود که تعداد کمی از نویسندگان دانشگاهی یا متمایل به آکادمیک در واقع تلاش کرده اند یک مرور تاریخی از شیطان پرستی ارائه دهند.
با این حال، تلاش صورت گرفته است و با کنکاش در کتابخانههای دانشگاهی جهان غرب، میتوانیم حدود نیم دوجین عنوان را بیابیم که مناسب این طرح هستند.
دعا برای شکستن طلسم ها | به ویژه اگر تصور ما از «ادبیات جدی تاریخی» خیلی محدود نباشد. از آنجایی که یک درمان آکادمیک به طور سنتی با “مروری بر ادبیات موجود” باز می شود، من این آثار را یکی یکی در زیر مورد بحث قرار می دهم.
ممکن است نقطه شروع مناسبی باشد.71 این تک نگاری که در ابتدا در سال 1964 منتشر شد، و از آن زمان چهار بار تجدید چاپ شد، بخش عمده ای از نگرش های زمان مفهوم خود را نشان می دهد.
دعا برای شکستن طلسم ها | زاخاریاس (یک کشیش کاتولیک رومی سابق که کشیش ارتدوکس یونانی و درمانگر یونگی شد) شیطان پرستی را «سمت شبانه مسیحیت» غیردوگانه توصیف می کند.
خروجی برای «انرژی های دیونیسیایی» سرکوب شده توسط دین مسیحی. این امر به او اجازه میدهد تا بسیاری از پدیدهها را با شیطانپرستی مرتبط کند.
دعا برای شکستن طلسم ها | که خوانندگان ناآگاه ممکن است فکر کنند با آن ارتباطی ندارند، مانند تئاتر آکتیون آوانگارد وین در دهه 1960، که زکریا شخصاً با آن آشنا بود.
و برای افزودن به این هرج و مرج، کتاب او در واقع به هیچ وجه به عنوان تاریخ شیطان پرستی نیست، بلکه یک پرداخت «پدیدارشناسانه» به موضوع است.
دعا برای شکستن طلسم ها | این بدان معناست که ادعاهای واهی آشکار در مورد شیطان پرستی، بدون تفکیک با گزارش های مصادیق واقعی اعمال شیطان پرستی آمیخته می شود.
زیرا به گفته نویسنده، هر دو از واقعیت «دین-پدیدارشناختی و روانشناختی» برابر برخوردارند. این احتمالاً درک نادرستی از ماهیت پدیدارشناسی است.
دعا برای شکستن طلسم ها | البته، اتهامات صرف شیطان پرستی و اشکال واقعی هر دو حضور خاصی در واقعیت دارند، اما به یک شکل واقعی نیستند.
به هر حال، به نظر می رسد با توجه به اظهارات تاریخی بسیاری که او در صفحات کتابش منتشر می کند، حتی برای خود زکریا، این یک نقطه شروع غیر قابل اجراست.
دعا برای شکستن طلسم ها | بنابراین، به عنوان یک تاریخ منسجم از شیطان پرستی ناامید کننده است. مهمترین دلیلی که ممکن است برای مراجعه به کتاب داشته باشد.
انبوهی از منابع اصلی آن است که هم به زبان اصلی و هم به ترجمه آلمانی ارائه میشود. تقریباً همین امر در مورد سه جلدی کارل اچ فریک این اثر نیز مانند کتاب زکریا، مقدمه j 9، دانشی از نوع چشمگیر اما متأسفانه نامنسجم را به نمایش می گذارد.
دعا برای شکستن طلسم ها | واضحتر از همه، به نظر میرسد فریک گرفتار این تصور غلط رایج شده است که عیاشی و مراسم جنسی را با شیطان پرستی یکی میداند.
در جلد اول که به انواع اهریمنها و شخصیتهای شیطانمانند در دین عتیقه و پیشامدرن میپردازد، با انحرافهای بیربط در مورد موضوعاتی مانند عیاشیهای مقدس، انسانخواری، آفتزدایی آیینی و «لواط مقدس» مواجه هستیم.
دعا برای شکستن طلسم ها | این جلد درباره شیطان پرستان قبل از سال 1900 است، در حالی که آخرین جلد آن شیطان پرستی قرن بیستم را پوشش می دهد.
اما در اینجا باز هم، عدم تعیین حدود مشخصی از موضوع توسط فریک، او را فریب می دهد و او را وادار می کند که گروه هایی را در تاریخ خود بگنجاند که اصلاً جایی برای شیطان در الهیات یا فلسفه خود ندارند، مانند آگاپمونیت های مسیحی در قرن نوزدهم.
دعا برای شکستن طلسم ها | یا روت آرمی فراکشن رادیکال چپ و فیلسوفان اگزیستانسیالیست در قرن بیستم.
به نظر می رسد منطقه آلمانی زبان به ویژه از نظر رفتارهای تاریخی شیطان پرستی غنی است. سومین اثری که در اینجا منشأ دارد.
دعا برای شکستن طلسم ها | این کتاب برای اولین بار در سال 1989 منتشر شد، زیرا تنها کتاب موجود در این فهرست است که توسط یک شیطان پرست خودخوانده نوشته شده است.
دووراک یک دانشجوی حوزه علمیه اتریشی بود که در دهه 1960 در وین درمانگر جناح چپ شد، جایی که او تئاتر اکشن (“شیطان پرست”) را تأسیس کرد.
دعا برای شکستن طلسم ها | پس از اینکه در طی یک سفر LSD با شیطان روبرو شد، به یک «شیطان شناس» تبدیل شد (همانطور که دوست دارد خود را بخواند) و زمانی که مراسم کراولیانیانی که او انجام می داد از تلویزیون اتریش پخش شد، شهرت پیدا کرد.
به جای اینکه توسط یک مورخ حرفه ای نوشته شود، توسط یک غیب شناس نوشته شده است. بسیاری از روانکاوی، جادوی اعداد، ارجاع به هیتلر، و خاطرات شخصی، خواننده مشتاق را در صفحات آن ملاقات می کند.
دعا برای شکستن طلسم ها | در پایان، Satanismus به بهترین وجه به عنوان یک ترن هوایی جالب در قفسههای کتاب Dvorak در نظر گرفته میشود: بسیار خوانا، مطمئنا، اما بیش از حد بداهه و به اندازه کافی حاشیهنویسی نشده است.
در حال حاضر، بهترین مقدمه آلمانی زبان برای موضوع شیطان پرستی بدون شک Satanismus: Mythos und Wirklichkeit اثر یواخیم اشمیت است.
دعا برای شکستن طلسم ها | این یک گزارش روشن، متعادل و دقیق از تاریخ شیطان پرستی ارائه می دهد. مهمترین ایرادی که میتوان بر کتاب اشمیت وارد کرد این است.
که این کتاب در واقع یک مقدمه است و تنها با ۲۳۱ صفحه و مجموع ۱۱۵ یادداشت پایانی برای متخصص یا خوانندهای که بیش از یک علاقه عمومی دارد کافی نیست.
دعا برای شکستن طلسم ها | ایراد دیگر ممکن است این باشد که گرچه انواع شیطان پرستی که اشمیت از هم متمایز می کند، قطعاً به روشنی توصیف شده اند.
اما توصیفات او در یک گزارش تاریخی که بینش های عمیق تر یا اصلی را ارائه می دهد، مرتبط نیست. تاسف بارتر این واقعیت است که او در انجام کاری موفق می شود.
دعا برای شکستن طلسم ها | که نویسندگان دانشگاهی اغلب، و اغلب عادلانه، به خاطر آن مورد تمسخر قرار می گیرند: تبدیل یک موضوع باشکوه وحشی و جذاب به چیزی که اساساً کمی دلهره آور است.
دیدگاهتان را بنویسید