دعای ابطال طلسم منزل | برخی از اولین مهاجران زمانی که به مستعمرات گریختند، ایده های شرقی را پیوند زدند و به دنبال آزادی برای برند خاص خود از مسیحیت بودند.
وبگاه توسعه اسلامی دارلعلوم الخزرا | و بسیاری از تنظیم کنندگان اعلامیه استقلال و قانون اساسی ایالات متحده – مردانی مانند توماس جفرسون و بنجامین فرانکلین – متعلق به برادران مخفی بودند که از آموزه های عرفانی تصوف و یهودیت مطلع شده بودند.
دعای ابطال طلسم منزل
دعای ابطال طلسم منزل | استعلایی و تئوسوفی (1840-1900) اولین هجوم عمده آموزه های شرقی در دهه های 1840 و 1850 آغاز شد، زمانی که متعالی گرایان مانند رالف والدو امرسون و هنری دیوید ثورو متون مقدس هندو را در ترجمه های انگلیسی اقتباس های آلمانی از سانسکریت خواندند!
استاد | در حالی که ثورو که ایدههایش در مورد نافرمانی مدنی تحت تأثیر فلسفه شرق بود، به والدن پاند رفت تا در طبیعت مدیتیشن کند.
دعای ابطال طلسم منزل | اگر به فرهنگ ضد فرهنگ دهه 1960 و 1970 بازگردید تا اولین دانه های مراقبه را در خاک آمریکا بیابید، ممکن است از کشف اینکه ریشه ها بسیار عمیق تر هستند، شگفت زده شوید.
دوست خوبش امرسون در حال ترکیب ایدهآلیسم آلمانی، خوشبینی یانکیها و معنویت هندی بود تا نسخه خود را از باورهای متعالی فرموله کند.
دعای ابطال طلسم منزل | در این فرآیند، او برهمن هندو (زمینه الهی هستی) را به مفهومی جهانی تر تبدیل کرد که او آن را نامید.
بعداً در قرن، تئوسوفیست ها – اعضای یک جنبش عمدتاً غربی، به رهبری مادام بلاواتسکی روسی الاصل، که اندیشه معنوی هند را اقتباس و رواج داد.
دعای ابطال طلسم منزل | متون مراقبه هندو را در دسترس خوانندگان عادی قرار دادند و پیروان جنبش اندیشه نو تمرین کردند. تجسم های هدایت شده و مدیتیشن های مانترا که از منابع شرقی اقتباس شده اند.
اما رویداد برجسته مراقبه قرن نوزدهم، پارلمان جهانی مذاهب، گردهمایی بین المللی رهبران مذهبی و معلمان بود که در سال 1893 در شیکاگو برگزار شد.
دعای ابطال طلسم منزل | برای اولین بار، استادان آسیایی آموزه های خود را مستقیماً به غربی ها در خاک آمریکا ارائه کردند.
پس از کنفرانس، چند تن از استادان (از جمله حکیم هندی سوامی ویوکاناندا و معلم ذن ژاپنی سوین شاکو) به ایالات متحده سفر کردند و برای مخاطبان علاقه مند سخنرانی کردند.
دعای ابطال طلسم منزل | یوگا و ذن خاک را آماده می کنند (1900-1960) در دهه های پس از پارلمان جهانی، راهب ذن، نیوژن سنزاکی، کار سوین شاکو در کاشت بذر مراقبه در دنیای جدید را ادامه داد، و سوامی پاراماناندا، شاگرد سوامی ویوکاناندا، تأسیس کرد.
مراکزی که در آن آمریکاییهای کنجکاو میتوانستند مراقبه تمرین کنند و آموزههای روحانی پیچیده هندی را بشنوند. (انجمن ودانتا که حول کار سوامیس ویوکاناندا و پاراماناندا و شاگردان آنها رشد کرد، در ایالات متحده و اروپا به شکوفایی خود ادامه می دهد.)
دعای ابطال طلسم منزل | در دهه 1920، یوگی هندی پاراماهانسا یوگاناندا در ایالات متحده ساکن شد و کارهای او به تدریج در انجمن تحقق خود شکوفا شد.
که امروزه در سراسر جهان غرب دارای پیروانی است. شاید مشهورترین معلم معنوی که در این دوره وارد شد، جی کریشنامورتی بود که در دهه 1930 در کالیفرنیای جنوبی ساکن شد و نویسندگان انگلیسی آلدوس هاکسلی و کریستوفر ایشروود را به خود جذب کرد.
دعای ابطال طلسم منزل | اگرچه کریشنامورتی (که از کودکی توسط تئوسوفیست ها به عنوان یک معلم جهانی آماده شده بود) از مراقبه رسمی و جزم مذهبی به نفع گفت و گو و خودکاوی اجتناب می کرد، هاکسلی و ایشروود به محبوبیت متون مقدس هندو کمک کردند.
در دهه 1950، ذن شروع به تأثیر قابل توجهی بر ضد فرهنگ آمریکایی کرد. در حالی که شاعر گری اسنایدر (که بعداً جایزه پولیتزر را برای کتاب جزیره لاک پشت خود دریافت کرد) در حال مطالعه بر روی ذن در ژاپن بود، دوست و همکارش در بیت، جک کرواک، رمان هایی نوشت که مفاهیم بودایی مانند دارما، کارما و ساتوری را رایج کرد.
دعای ابطال طلسم منزل | همچنین در دهه 50، دانشمند بزرگ ژاپنی D. T. Suzuki تدریس ذن را در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آغاز کرد، جایی که مخاطبان او شامل توماس مرتون جوان، رمان نویس جی دی سالینجر، آهنگساز جان کیج، و روانکاوان اریش فروم و کارن هورنی بودند.
دعای ابطال طلسم منزل | تقریباً در همان زمان، کتابهای کشیش اسقفی سابق و علاقهمند به ذن، آلن واتس – از جمله راه ذن و رواندرمانی شرق و غرب – به فروشندگان محبوب تبدیل شدند. مدیتیشن به خیابان اصلی می رسد (1960 تا کنون) در دهه 1960، مجموعه ای منحصر به فرد از رویدادها زمینه را برای جریان اصلی مدیتیشن فراهم کرد.
دعای ابطال طلسم منزل | بسیاری از بیبی بومرها، که اکنون در حال رسیدن به سنین جوانی بودند، با استفاده از داروهای به اصطلاح افزایش دهنده ذهن مانند ماری جوانا و ال اس دی، شروع به آزمایش با حالات تغییر یافته هوشیاری کردند.
دعای ابطال طلسم منزل | در همان زمان، جنگ در ویتنام باعث واکنش شدید ملی در میان بخش قابل توجهی از مردم شد و به شکلگیری ضدفرهنگی کمک کرد که از بسیاری جهات مخالف وضعیت موجود بود.
دعای ابطال طلسم منزل | موسیقی عامه پسند آتش نارضایتی را برانگیخت و از مزایای «کوک کردن، روشن کردن و کنار گذاشتن» تبلیغ کرد – کلماتی که در زمانها، مکانها و زمینههای دیگری ممکن است به چشم پوشی از جهان به نفع زندگی رهبانی اشاره داشته باشند.
دعای ابطال طلسم منزل | و ناآرامی های سیاسی در آسیا (شامل امواج شوک از ویتنام و تسلط چین بر تبت) با روح زمان ترکیب شد تا موج جدیدی از معلمان معنوی را به دنیای جدید آورد.
از نقطه نظر مدیتیشن، شاید رویداد برجسته این دوران تبدیل بیتلز به تمرین مراقبه متعالی (TM) بود که هزاران طرفدار جوان آنها را نیز بر آن داشت تا مراقبه را نیز آغاز کنند.
دعای ابطال طلسم منزل | (در طول سالها، جنبش TM به میلیونها غربی آموخته است که چگونه مراقبه کنند و در تحقیقاتی که فواید ذهن و بدن مدیتیشن را آشکار میکند، پیشگام بوده است.)
از آنجایی که روانگردانها درخشش خود را از دست دادند، افراد بیشتری که برای ارائه تجربیات مدیتیشن به مواد مخدر مراجعه کرده بودند، بیشتر شد. صلح و بینش به واقعیت تبدیل شد.
دعای ابطال طلسم منزل | و برخی حتی به جوامع یوگا و مراکز ذن که توسط معلمان تازهیافتهشان ساخته شده بود پناه بردند.
از دهه 1970، نسل جدیدی با ذکاوت ترجمه آموزه ها برای برادران و خواهران خود، در غرب به عنوان معلمان مورد تایید رشته های معنوی شرقی ظهور کردند.
دعای ابطال طلسم منزل | همانطور که آلن واتس پیش بینی کرده بود (در کتاب روان درمانی شرق و غرب)، حوزه روان درمانی به ویژه برای تأثیرات شرقی باز بوده است.
شاید به این دلیل که روان درمانی، مانند مدیتیشن، مدعی ارائه راه حلی برای رنج است. در نتیجه، معلمان روحانی آمریکایی اغلب پیام های خود را به زبانی بیان می کنند.
دعای ابطال طلسم منزل | که برای طرفداران «رشد شخصی» جذاب باشد.
دیدگاهتان را بنویسید