دعانویس یهودی در یزد | رساله کوتاه دیگری به نام وسوسه: طبیعت و قدرت آن نیز چاپ شد. در طول مدتی که این دو کتاب منتشر شد.
وبگاه توسعه اسلامی دارلعلوم الخزرا | اوون هنوز به عنوان رئیس کلیسای مسیح در دانشگاه آکسفورد خدمت می کرد، و محتوای هر دو گفتار ناشی از موعظه های کوتاهی بود که اوون در دوران تصدی خود در آنجا ایراد کرد.
دعانویس یهودی در یزد
دعانویس یهودی در یزد | دانشجویان جوان به احتمال زیاد بخش عمده ای از مخاطبان اصلی او بودند – اوون در سن دوازده سالگی وارد کالج کوئینز آکسفورد شده بود که برای آن زمان غیر معمول نبود.
استاد | به سمت امر ملموس و عملی، با تاکید بر امر خاص به جای درنگ بیش از حد بر انتزاع. اینجا جوانانی بودند که شروع به تجربه پیچیدگی گناه و خود کرده بودند و اوون مجبور شد کمک کند.
دعانویس یهودی در یزد | در سال 1656، اوون برای اولین بار کتاب «محکم شدن گناه در مؤمنان» را منتشر کرد. در سال 1658 آن جلد کمی اصلاح شد.
به گفته اوون، برای مقاومت در برابر گناه و وسوسه، درک چیزی بود که با آن مبارزه میکردید. اگرچه یک دهه بعد نوشته شد.
دعانویس یهودی در یزد | کاوشهای اوون در مورد این موضوعات عملی در کتاب او، «طبیعت، قدرت، فریب، و شیوع گناه ساکن» (1667) بیشتر آشکار شده است.
در اینجا اوون بر قدرت گناه تمرکز میکند نه آنگونه که «آنجا» وجود دارد، بلکه آنگونه که «در درون» یک شخص وجود دارد.
دعانویس یهودی در یزد | زمانی که این جلد منتشر شد، زمینه اوون به طور قابل توجهی تغییر کرده بود: او از محیط آکادمیک کنار گذاشته شده بود.
بازگشت چارلز دوم را تماشا کرده بود و شخصا شاهد سرکوب دولت بر واعظان ناسازگار پیوریتان بود. اما برای اوون، شرایط – چه دوستانه و چه دردناک – بهانه ای برای 5 نبود.
دعانویس یهودی در یزد | ندای تقدس، دعوتی از سوی خود خداوند بود، و بنابراین مشروط به وضعیتی که فرد در آن قرار می گیرد، نبود. مسیحیان به جنگ با گناه فراخوانده شده اند.
به گفته اوون، این بدان معناست که آنها فرا خوانده شده اند تا هنر نبرد را بیاموزند، که شامل درک ماهیت گناه، پیچیدگی قلب انسان، و خیر و عنایت خداوند است.
دعانویس یهودی در یزد | با پیروی از جریان کلاسیک الهیات ارتدکس، اوون استدلال می کند که فروتنی برای رشد در زندگی مسیحی بسیار مهم است و فروتنی مناسب ناشی از «ملاحظه لازم» هم از سوی خدا و هم از خود اوست.
فقط از این منظر می توان در موقعیت درستی قرار گرفت. برای نزدیک شدن به دعوت به تقدس. شناخت خود تجربیات متنوع اوون، مانند کار با دانشجویان (بدون اشاره به اساتید) و ارائه مراقبت های شبانی، به او فرصت کافی برای تفکر در مورد روشی را داد که گناه راه خود را به هر جنبه ای از زندگی مردم می بافد.
دعانویس یهودی در یزد | دو چالش خاص در مورد ماهیت انسان که در این مجلدها ظاهر میشوند، شایسته توضیح مختصری هستند: تلاش او برای ارائه دیدگاهی جامع از شخص انسان، و اعتقاد او به اینکه تفاوتهای شخصیتی باید در برخورد با گناه در نظر گرفته شود.
درگیر کردن کل شخص خوانندگان معاصر ممکن است در نگاه اول با تجزیه و تحلیل دقیق اوون از طبیعت و گناه انسان دست و پنجه نرم کنند و بر این باورند که بازتاب های او تاریخ و بی ربط است.
دعانویس یهودی در یزد | با این حال، پس از بررسی دقیقتر، خواننده ممکن است متوجه شود که اگرچه اوون از برچسبهای فعلی استفاده نمیکند.
اما با مسائل بسیار معاصری مانند افسردگی، اعتیاد، بیتفاوتی و شهوت سروکار دارد. یکی از نگرانی های اوون این بود که برخی افراد مبارزه با گناه را به مشکلی بر بدن فیزیکی تقلیل دادند.
دعانویس یهودی در یزد | آنها زبان کتاب مقدس «جسم گناه» را گرفته بودند (رومیان 6:6، ESV) و به طور نامناسبی با آن به عنوان اشاره تحت اللفظی به جسمانیت برخورد کردند.
این سوء تفاهم منجر به آن چیزی می شود که اوون «اشتباه» رهبانی می داند: اعتقاد به این که هنگ های سفت و سخت که کنترل فیزیولوژیکی بیشتری را به همراه دارند.
دعانویس یهودی در یزد | در نهایت گناهی را که در فرد نهفته است کاهش می دهند. مشکل واقعی اوون با استفاده از مقولههای کلاسیک روانشناسی از ذهن، اراده و محبتها، تلاش میکند تا دیدگاهی جامع از 7 اثر، 6:200 ارائه کند. 8 آثار، 6: 7، 18. مقدمه 27 انسان، و این دیدگاه او را نسبت به گناه و تقدیس نشان می دهد.
و اراده آنها پس از خیر به دنبال داشت. با این حال، با سقوط این دانشکده ها دچار اختلال شدند. حتی پس از رستگاری مؤمنان توسط خدا، آنها به مبارزه با بقایای ماندگار گناه که قوا را منحرف می کند.
دعانویس یهودی در یزد | ادامه خواهند داد، وضعیتی که در سراسر زندگی زمینی آنها باقی می ماند.
دیدگاهتان را بنویسید