دعانویس در کبودراهنگ همدان


نظرات

مقاله علمی

دعانویس

دعانویس در کبودراهنگ همدان | یا ترکیبی از این دو است؟ شاید خود چنین سوالاتی مشکل ساز باشد. جان موری، که چندین قرن پس از اوون می‌نویسد، نوع رویکردی را که اوون به کار می‌برد.

وبگاه توسعه اسلامی دارلعلوم الخزرا | به خوبی بیان می‌کند، اگرچه موری در اینجا به طور مختصرتر بیان می‌کند: کار خدا در ما [در تقدیس] معلق نیست زیرا ما کار می‌کنیم.

دعانویس در کبودراهنگ همدان

دعانویس در کبودراهنگ همدان | و کار ما تعلیق نمی‌شود زیرا خدا کار می‌کند. این رابطه نیز دقیقاً یک رابطه همکاری نیست، به گونه‌ای که گویی خداوند سهم خود را انجام داده و ما نیز سهم خود را انجام داده‌ایم.

استاد | تا پیوند یا هماهنگی هر دو نتیجه لازم را ایجاد کند. خدا در ما کار می کند و ما هم کار می کنیم. اما رابطه این است که چون خدا کار می‌کند، ما کار می‌کنیم.

دعانویس در کبودراهنگ همدان | اما تشریفات و تلاش انسان بدون روح نمی‌تواند در نهایت رهایی از گناه و وسوسه را به همراه داشته باشد.

اوون، برای مثال، نسبت به افراط قانون‌گرایی سفت و سخت از یک سو و آزادی کاذب از سوی دیگر هشدار می‌دهد (Works, 6:14).

دعانویس در کبودراهنگ همدان | کامل ترین کاوش اوون در مورد شخص و کار روح در جلدهای 3 و 4 آثار او یافت می شود. جلد 3 شامل یک رساله عظیم در مورد روح القدس است.

این انفعال نیست، بلکه زندگی فعالی است که توسط روح زندگی قدرت می‌یابد. (41) دو مفهوم معمولاً در رویکردهای اولیه اصلاح‌شده به تقدیس ظاهر می‌شوند.

دعانویس در کبودراهنگ همدان | مرگ و زنده‌سازی. با تکیه بر زبان و تصویر کولسیان 3: 9-10، ایده هلاک شدن به عنوان عقب انداختن «پیرمرد» درک شد.

READ  نوشتن دعا برای دشمن

و زنده شدن به عنوان واقعیت زنده شدن توسط روح تصور شد.42 اگرچه واقعیت واقعی زبان “جان بخشی” در اوون کمتر از متکلمان قبلی مانند جان کالوین یا توماس گودوین پیوریتن مشهور یافت می شود.

دعانویس در کبودراهنگ همدان | این ایده به وضوح وجود دارد. این ایده های دوگانه تقدیس نه تنها مستلزم ریختن گناه، بلکه تجدید فیض نیز هستند. یک مثال عملی از نحوه انجام این کار ممکن است مفید باشد.

مردی را در نظر بگیرید که با افکار جنسی نامناسب در مورد یکی از همکاران زن خود دست و پنجه نرم می کند. تقدس در این مورد چگونه است؟

دعانویس در کبودراهنگ همدان | اغلب مسیحیان دیدگاه کوتاهی نسبت به تقدیس دارند، که از عدالت واقعی بسیار کوتاه است. اگر چه خوب است که این مرد به این نقطه برسد که دیگر به این زن به چشم شهوت نگاه نکند.

اما این همه آن چیزی نیست که در تقدیس به آن امید می رود. در عوض، در قدرت روح، هدف حرکت به یک موقعیت تأیید کننده زندگی است.

دعانویس در کبودراهنگ همدان | بنابراین، هدف غیبت این زن نیست، بلکه وجود قدردانی الهی از اوست. در شرایط عادی، این مرد نباید صرفاً سعی کند وجود او را انکار کند و از او دوری کند.

بلکه باید با وقار با او رفتار کند و به جای اینکه او را با افکارش از انسانیت تضعیف کند، کلماتی را ارائه دهد که او را تقویت می کند. در نهایت احترام و عشق واقعی و مناسب جایگزین شهوت خواهد شد.

دعانویس در کبودراهنگ همدان | به همین ترتیب، هدف از پرداختن به شایعات صرفاً فقدان تهمت نیست (که کار خوب تهمت زدن است)، بلکه در نهایت ایجاد محیطی از تشویق، صلح و اعتماد است (ثمرات بیشتر حضور و کار روح‌بخش روح). .



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

نوشته های مشابه