استاد طلسم صبی | یکی از ویژگیهای خلاقیت دنیوی تمرکز آن بر «مفید بودن» است. این مهمترین ملاحظات پشت همه چیزهایی است که در خلاقیت دنیوی وجود دارد.
وبگاه توسعه اسلامی دارلعلوم الخزرا | همانطور که همه ما می دانیم، برخی از شرکت های صنعتی آنچه به عنوان “جعبه های پیشنهاد” شناخته می شود را تشویق و ترویج می کنند.
استاد | اگر کسی که در شرکت کار می کند ایده ای نوآورانه در مورد بهبود محصول یا عملکرد آن شرکت دارد، قرار است ایده خود را روی یک کاغذ بنویسد و آن را در جعبه قرار دهد.
سایت مپ الخزرا | بسته به میزان پر بودن جعبه هر هفته یا هر ماه باز می شود. همه پیشنهادات خوانده می شود و در یک جلسه گروهی مورد بحث قرار می گیرد.
استاد طلسم صبی
استاد طلسم صبی | هنگامی که منظور از خلاقیت معنوی را درک کنیم، به راحتی می توانیم تفاوت بین خلاقیت دنیوی و معنوی را درک کرده و درک کنیم.
اگر ایده خاصی واقعاً مفید باشد، معمولاً پذیرفته می شود، اجرا می شود و در نهایت در کار شرکت گنجانده می شود.
استاد طلسم صبی | فردی که به این ایده فکر کرده است، جایزه ای زیبا به عنوان قدردانی از مشارکت خود دریافت می کند.
این مفهوم در دنیای شرکت ها بسیار محبوب است زیرا در حل مسائل مختلف مربوط به حوزه های مختلف یک سازمان بسیار مفید است.
استاد طلسم صبی | استفاده از استعدادهای خلاقانه افراد به این شکل اشکالی ندارد. اما انگیزه پشت چنین خلاقیتی معمولاً به سودمندی بالقوه آن برای شخصی که جایزه را دریافت می کند و شرکتی که از مشارکت او بهره می برد، کاهش می یابد.
اما ممکن است برای رشد کلی آن فرد مضر باشد. هنگامی که کاربرد خاص ایده نوآورانه به پایان برسد، ممکن است مرحله ای از رکود در خلاقیت را پشت سر بگذارد.
استاد طلسم صبی | راه حل نوآورانه ای که شخص برای یک مشکل ارائه کرده است پس از مدتی کهنه می شود.
این فقط در یک زمینه محدود، برای مدت زمان محدود و در یک مکان خاص در شرکت که در آن استفاده می شود مفید باقی می ماند.
استاد طلسم صبی | این نوع خلاقیت در حل مشکلات خاص صنعت مفید است – هرگز نمی تواند از امتیاز کاربرد و استفاده جهانی برخوردار باشد.
مظاهر متفاوت است، انرژی زیربنایی زندگی یکسان می ماند خلاقیت معنوی بسیار خودانگیخته تر از خلاقیت مادی است.
استاد طلسم صبی | ما هرگز نمیتوانیم چنین خلاقیتی را با در نظر گرفتن انگیزهای سودمند توسعه دهیم. پس از پی بردن به حقیقت نهایی، خود به خود بروز می کند.
بالاترین حقیقت تا ابد فراتر از هر محدودیت زمانی، مکانی و شخصی است. تحقق والاترین حقیقت، همان آشکار شدن اصل حیات فراگیر است که در همه «واحدهای وجودی» این خلقت وجود دارد.
استاد طلسم صبی | این شامل همه موجودات زنده، گیاهان، حیوانات و انسان ها و همچنین اشیاء ظاهرا غیر زنده مانند اقیانوس ها، کوه ها، سنگ ها، سنگ ها، خاک و رودخانه ها است.
اصل زندگی در همه جا یکسان است. اساساً هیچ تفاوت کیفی در «سطح زندگی» یا «زندگی» در میان موجودات مختلف این جهان وجود ندارد.
استاد طلسم صبی | ممکن است ظاهراً در بخشهای مختلف خلقت به گونهای متفاوت ظاهر شود، اما وجود واقعی اصلی آنها – یا آنچه میتوانیم «هستی» آنها را بنامیم – برای همه یکسان است.
تفاوت فقط در جزئیات است، نه در ماهیت. اصل زندگی که در یک مرد ساکن لندن یافت می شود نه بیشتر و نه کمتر از یک فرد ساکن ایالات متحده است.
استاد طلسم صبی | از آنجایی که این اصل در تمام قسمت های بدن ما به طور مساوی توزیع شده است، نمی توانیم بگوییم که پاهای ما زنده تر از دستان ما هستند یا برعکس.
ما نمی توانیم بگوییم که یک پسر 15 ساله بیشتر از یک فرد 70 ساله زنده است. یک پسر 15 ساله مطمئناً پرانرژی تر از پیرمرد به نظر می رسد.
استاد طلسم صبی | اما تفاوت بین آنها فقط در سطح آشکار است. «حیات» در هر دو یکسان است، اما در تجلی این زنده بودن از طریق بدن آنها تفاوت است.
بدن جوان بیش از بدن پیر قادر به بیان کامل زنده بودن است و بنابراین جوان پر انرژی تر از پیر به نظر می رسد. اما کیفیت و کمیت انرژی زندگی در هر دو یکسان است.
استاد طلسم صبی | به همین ترتیب، تجلی حیات در اشیاء مختلف تشکیل دهنده این جهان متفاوت است. تجلی زنده بودن ماهیتی نسبی دارد و بر حسب زمان و مکان و شخص متفاوت است.
اما در سطح وجودی محض، به همان صورت باقی می ماند. توزیع آن نیز در همه جا یکسان است. ارزش ماندگار خلاقیت معنوی تحقق تجربی انرژی زندگی فردی و انرژی زندگی جهانی یک دگرگونی اساسی در نگرش ما نسبت به زندگی ایجاد می کند.
استاد طلسم صبی | به عنوان مثال، دنیانشوار پس از چنین دریافتی وارد حالت خلاقیت معنوی شد که در قالب ادبیات معنوی کلاسیک در او جریان یافت.
پس از بالاترین تجربه سامادی، هر آنچه دنیانشوار گفت یا انجام داد، تبدیل به یک خدمت مقدس فداکارانه به کل هستی و همچنین خداوند شد.
استاد طلسم صبی | در مقابل، خلاقیت مادی که با انگیزههای منفعتگرایانه پرورش مییابد، ارزش ماندگاری ندارد. در زمینه یک موقعیت خاص یا یک مشکل خاص مفید باقی می ماند.
دیدگاهتان را بنویسید